Mnohé z vás – zejména pak nevidomé určitě zajímá, jak moc je či není Farmasi přátelské k nevidomým. Odpověď není jednoznačná. Záleží, co vše budete chtít s Farmasi dělat.
Jako VIP zákazník
Budete-li se chtít zaregistrovat jako VIP zákazník jen s tím, že si občas budete nakupovat produkty se slevou 23 procent, pak je vše přístupné opravdu hezky, jen na registraci je lepší vzít si k tomu vidícího, protože formulář nemusí být pro každého úplně přívětivý, týká se všech známých odečítačů obrazovek. Formulář totiž obsahuje políčka s automatickým našeptávačem a někdy se v tom můžete opravdu ztratit. Následné přihlášení, vyhledání produktů, vložení do košíku, výběr dopravy, adresy a způsobu platby je naprosto v pořádku, tam na žádnou záludnost nenarazíte. Stejně je na tom váš uživatelský profil, tam je vše přístupné na jedničku a to včetně nastavení.
Propagace produktů / budování týmu
Rozhodnete-li se jako nevidomí využít plné příležitosti, tj propagovat produkty na sociálních sítích s tím, že si vybudujete vlastní tým, tady bohužel opravdu narazíte. Už ten fakt, že je třeba pracovat s videi a fotografiemi mluví sám za sebe, druhou nepříjemností je, že katalog si v jeho online verzi nemáte šanci vůbec přečíst. Jediné, co odečítač hlásí jsou čísla stran. Museli byste se spolehnout jen na informace z eshopu, stále však budete potřebovat někoho, kdo vám bude připravovat materiály ohledně akčních nabídek, akcí jeden plus jeden zdarma a tak podobně. Nevím ale, zda je toto z pohledu pravidel obchodování se společností Farmasi přípustné. Pro milovníky skenování tu ale jedna naděje, co se katalogu týká přece jenom je. Můžete si pořídit jeho papírovou verzi a prohnat ji skenerem a o produktech se můžete učit jeho vlastní digitalizací, ostatně tak to udělám i já.
Jak to tedy jako nevidomý dělám já?
Nebuduji tým, ale nabízím příležitost. Rozhodl jsem se s Farmasi pracovat tak, že sem a na sociální sítě čas od času hodím nějakou recenzi s produktem, který sám používám. Fotografie a videa si v tomto případě buď udělám sám, případně bude-li k dispozici koukavec, požádám o asistenci. A pak vždy každého pomocí QR kódu či odkazu odkážu na katalog a případně na příležitost nakupovat se slevou 23 procent. Je mi jasné, že si takto nikdy nevybuduji početný tým, ale to jsou prostě limity, které jsou ne jenom u Farmasi, ale i všude jinde, kde se nabízí kosmetika, drogerie a doplňky stravy, ale Farmasi je na tom, co se týče alespoň nabízení příležitosti ušetřit ještě nejlíp, třeba taková kancelář společnosti Herbalife je prakticky za pomoci odečítačů neovladatelná a netýká se to jen kanceláře, už si nepřečtete ani informace o produktech, protože jednotný katalog, kde bylo všechno krásně vypsané byl zrušen a vše bylo namontováno do z 99 procent nepřístupné uživatelské virtuální kanceláře.
Takže chcete-li ušetřit a nakupovat na Farmasi se slevou 23 procent, můžete i se mnou, ale podpůrnou Facebook skupinu pro budování mého vlastního týmu nenajdete. Nedělám to pro to, abych někomu říkal, že teď je ta a ta akce a že by ji měl určitě využít. Dělám to pro to, že chci nabídnout příležitost ušetřit a to bez jakýchkoli dalších závazků. Jestli se následně sami rozhodnete pro budování vašeho vlastního týmu už bude jen a jen na vás.